iCons-Hungary: Tréning, coaching, tanácsadás, mérés & teszt

Üzleti stratégiák és személyes kompetenciák fejlesztése

Szolgáltatás keresés

Keresett kifejezés:
Szolgáltatásaink:





Facebook

Kapcsolat

iCons-Hungary Kft.

Cím: 6723 Szeged, Sándor u. 13.

 

Munkatársaink:

Környei Imre:

mobil: +36 20 474 3214

e-mail

Dr. Fedor István

mobil: +36 20 327 4859

e-mail

Fedor György

mobil: +36 30 360 1914

e-mail

  

Céges adatok:

Statisztikai számjel: 14268449-7022-113-06

HOGYAN LESZ A VÍZIÓBÓL VALÓSÁG

2018.01.03.

HOGYAN LESZ A VÍZIÓBÓL VALÓSÁG

, avagy mitől fog idén „jobban menni a szekér”?

Újév, új célok, új fogadalmak...hányszor hallottuk, hogy az idei év jobb lesz

 

Minden évben eltervezzük, hogy a csapatunkkal, szervezetünkkel, cégünkkel hova akarunk eljutni, mi felé törekszünk. Aztán év végén, amikor eszünkbe jut, hogy nézzünk rá mit is értünk el, sok esetben azt tapasztaljuk, hogy nem sikerült a megálmodott víziót, célt valóra váltani, a csapatunk tagjai valahogy nem tudtak teljes mértékben azonosulni vele, vagy nem követték azt, így nem is kűzdöttek teljes erőbedobással érte.

 

Mi történt? Hogyan legyen ez most másként ebben az évben? Mi a mi felelősségünk és feladatunk ebben vezetőként?

 

A vízió, a célrendszer csak egy darab papír marad a munkatársaink számára egészen addig, amíg nem töltjük meg azt tartalommal számukra. Egy több száz céget felölelő nemzetközi kutatás szerint a kiváló szervezetek vezetőit az különbözteti meg a „csupán jól teljesítőktől”, hogy kommunikációjukban sokkal hatékonyabbak voltak.

 

Mire is figyeljünk?

 

  1.      A kollégáknak pontosan érteniük kell, hogy  a megfogalmazott vízió/cél mit jelent általában és konkrétan számukra. Ők hogyan tudnak ehhez hozzájárulni az év során. Ennek eléréséhez érdemes részletes és minél személyesebb akciótervet összeállítani. Kiemelve itt az elvárt eredményeket, az évközi kihívásokat, a lehetséges támogatások fajtáit és módozatait. Valamint azt is, hogy erre a tervre milyen gyakorisággal és milyen körben fognak ránézni. Hiszen az a terv, amit kidolgoztunk, kommunikáltunk, de soha nem vizsgáltunk felül, s nem néztük meg az eredményeit alig több egy kósza ötletnél, s ezáltal szinte teljesen haszontalan a szervezet életében. (annak ellenére, hogy kidolgozása költséges volt, s a terv kezdetben még motiváló is a munkatársak számára)

 

  1.      Biztosítsuk a kollégák számára, hogy elmondhassák véleményüket, sőt tovább megyek, teremtsünk alkalmat arra, hogy a felülvizsgálati, vagy másnéven mérföldkő alkalmakon visszajelzést adjanak a munkatársak arról, hogy hogyan halad szerintük a kitűzött cél megvalósítása és milyen változtatásokat kellene tenni, mit lenne szükséges megerősíteni, vagy ugyanígy tovább vinni a jövőben.

 

  1.      Ne változtassunk a megbeszélt és elfogadott vízión, célokon anélkül, hogy ebben a kulcsembereinket, beosztott vezetőinket valamilyen módon nem vonnánk be. Van, amikor a döntéshozatalba való bevonásra nincs lehetőség, de a konzultációt, véleményezést, közös ötletelést ekkor sem érdemes elfelejteni.

 

  1.      Ha úgy láttuk, hogy változtatni kell a vízión, terven, akkor azt újra kommunikáljuk mindenki számára. Ne feledjük el, hogy ezt úgy érdemes kezelni, mintha újra kezdtük volna a folyamatot. Kevés dolog bosszantja fel jobban az embereket, mintha nem tudnak arról, hogy a cél, amiért dolgoznak megváltozott, csak nekik elfelejtettek erről szólni.

 

A sikeres szervezeti működés általában nem egy-két nagy döntéstől függ csupán, hanem sokkal inkább több, apróbb, de helyes döntés sorozatán múlik.

Hogy idén még sikeresebbek legyünk, legalább a fent említett 4 témára figyeljünk oda a célrendszerünk működtetése kapcsán.

 

Fedor György

2018. január

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!