iCons-Hungary: Tréning, coaching, tanácsadás, mérés & teszt

Üzleti stratégiák és személyes kompetenciák fejlesztése

Szolgáltatás keresés

Keresett kifejezés:
Szolgáltatásaink:





Kiemelt ajánlatok

Facebook

Kapcsolat

iCons-Hungary Kft.

Cím: 6723 Szeged, Sándor u. 13.

 

Munkatársaink:

Környei Imre:

mobil: +36 20 474 3214

e-mail

Dr. Fedor István

mobil: +36 20 327 4859

e-mail

Fedor György

mobil: +36 30 360 1914

e-mail

  

Céges adatok:

Statisztikai számjel: 14268449-7022-113-06

Menedzsment a mesterséges intelligencia korában

2018.08.28.

Menedzsment a mesterséges intelligencia korában

Nem nagy újdonság, hogy a technológia gyakorlatilag követhetetlen sebességgel fejlődik.

 Egy két hír, hogy szemléltetve legyen mennyire így van: több amerikai iskolában a kiterjesztett valóság technológia (augmented reality), már az oktatás része; holografikus képek segítségével az otthoni valóság illúzióját kapva beszélhetünk a szeretteinkkel (holoportation); az IBM Watson nevű mesterséges intelligenciával saját nyelvünket beszélve (amennyiben ez az angol) cseveghetünk ; vagy hogy a business birodalmából is említsünk fejlődést, ott a Blockchain rendszer, ahol P2P utalhatunk egymásnak anélkül, hogy ezt bárkinek felügyelnie kellene.

Ezeket a híreket olvasva számos izgalmas gondolatot fejtegethet az ember a barátaival, vagy egyedül, ha éppen úgy szeretné, legyen az a gépek lázadása, Big Brother, vagy épp az emberi tudat mibenléte. Egy talán kevésbé izgalmas, de annál előre vezetőbb kérdésként adja magát (hasonló természetességgel) hogy milyen menedzsmentet érintő hatásai lesznek a jövőben a tapasztalható technológiai fejlődésnek. Melyek azok az ehhez kapcsolatos munkakörök, amiket „elvesz” majd tőlünk a gép, mik azok a feladatkörök, mik azok a készségek, amikbe érdemes hosszútávon időt, energiát fektetni, mert az a kérdés hogy, később is releváns leszek-e a munkámban,természetesen választ igényel.

A mesterséges intelligenciával foglalkozó szakértők között viszonylag egységes álláspont van abban, hogy bármennyire is látványosak az eredmények, az úgy nevezett szingularitás állapota, ami a „gépek intelligenciájának” az emberén való túllépését jelentené, ha valaha be is következik, még nagyon messzi távlat. Ez kimondottan jó hír. Egy másik jó hír, hogy a gépek úgy néz ki pont az olyan feladatokban ügyesebbek az embereknél, mint az adatelemzés, monitoring, vagy bármilyen adminisztratív munka, amit sokan (valljuk be) egyébként sem csinálunk szívesen, és a komplex, intuitív, kreatív, emberi tényezőt is figyelembe vevő döntés helyzetek azok, amivel nagyon nehezen kezdenek bármit. 

Tekintettel arra, hogy bárki, aki azt mondja tudja, hogy mire lesz szükség 50 év múlva, nagy valószínűséggel nem mond igazat, nagy mondásokat én sem tennék, de két támpont látszik körvonalazódni a témával kapcsolatosan. Az egyik, hogy a jövő (lassan jelen) menedzsereinek konkurencia helyett célravezetőbb lesz egy olyan kollégaként tekinteni a mesterséges intelligenciára, akitől gyorsabban és megbízhatóbban tud lekérni majd bizonyos elemzéseket, segítve ezzel saját munkáját, döntéseit. A másik pedig, hogy kihasználva a gépek által felszabadított időt, egy jó irány, ha azokra a készségekre fektet hangsúlyt a menedzser, amelyekben az emberek nagyon jók, a gépek pedig nagyon nem: kreatív gondolkodás, csapatban való hatékony együttműködés, rugalmasság, tárgyalókészség stb. Így a gépek sokkal kevésbé „veszik el” az emberek által végzett feladatokat, mint inkább egy magasabb szintet tesznek majd lehetővé.

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!