iCons-Hungary: Tréning, coaching, tanácsadás, mérés & teszt

Üzleti stratégiák és személyes kompetenciák fejlesztése

Szolgáltatás keresés

Keresett kifejezés:
Szolgáltatásaink:





Facebook

Kapcsolat

iCons-Hungary Kft.

Cím: 6723 Szeged, Sándor u. 13.

 

Munkatársaink:

Környei Imre:

mobil: +36 20 474 3214

e-mail

Dr. Fedor István

mobil: +36 20 327 4859

e-mail

Fedor György

mobil: +36 30 360 1914

e-mail

  

Céges adatok:

Statisztikai számjel: 14268449-7022-113-06

Vezetőfejlesztési és képzési trendek 2020-ban

2020.01.15.

Vezetőfejlesztési és képzési trendek 2020-ban

Ebben az évben a cégek a középvezetők és front-line vezetők fejlesztésére akarnak fókuszálni.

Amikor olvastam a Ken Blanchard Companies kutatását[1] a témában, arra gondoltam, hogy mennyire hasonlóak a trendek világ viszonylatban ahhoz, ami Magyarországon is vár ránk ebben ez évben.

 

Scott Blanhard a következőket említi legfrissebb kutatási elemzésében. A kérdőívet kitöltő, öbb, mint 800 HR és fejlesztési szakértő véleménye alapján 2020-ban a cégek a középvezetők és front-line vezetők fejlesztésére akarnak fókuszálni.

 

De miért is? 

 

Mert ők a potenciális utódai a közép és felsővezetőknek, akik addig nem tudnak továbblépni a karrierjükben, míg nincs meg a biztonságos utánpótlásuk. Ezenkívül a másik ok az, hogy a vezetők mielőtt közép, vagy felsővezetői pozícióba lépnek nagyon kevés „soft-skill” tréningen vesznek részt, így a megkapott új pozíciójuk betöltésekor sok esetben csak azokkal a vezetői képességekkel rendelkeznek, amit saját bőrükön megtapasztaltak (kinek milyen korábbi vezetői mintát tudott megismerni addig az életében). Ez néha elég, de a legtöbb esetben nagyon kevés. A vezetői képességek képzettségének hiánya, vagy alacsony szintje frusztrációt, elavult vezetési stílust, a munkatársakkal kialakítandó bizalom hiányát, vagy a másokra való figyelem képességének hiányát okozza.

 

S el is érkeztünk ezzel a vezető oldaláról a frusztrációhoz, idegességhez, s emiatt a feladatra szűkült figyelemhez, a munkavállaló oldaláról pedig hasonló értézések miatt a kilépés gondolatához, amivel természetesen drasztikusan megugrik a fluktuáció mértéke a szerezetben.

 

A kutatás is azt mutatja, ami a mi személyes tapasztalatunk is, hogy 2020-ban kiemelt figyelmet kell fordítani a vezetői képzésekben a következő három témára:

 

  •  hogyan alakítsanak ki bizalmon alapuló, pozitív kapcsolatokat
  •  hogyan fejlesszék a másokra való figyelem képességét
  •  hogy alkalmazzák a coaching szemléletű vezetést a hétköznapokban, ahol a visszajelzés és felhatalmazás kulcs szerepet játszik.

 

Ez lehet azalapja 2020 igazi kihívásának, miszerint képessé kell tennünk szervezetünket arra, hogy a közelgő változásokra nyitott legyen és tudjon rá reagálni, valamint a munkavállalók ismerjék a szervezetük stratégiai céljait és képesek legyenek saját feladatukat beilleszteni ebbe a rendszerbe. Így alakulhat ki valódi együttműködést a céges működésen belül.

fedor.gyorgy@icons.hu

 

                                                                                                                                                                                        

[1] https://resources.kenblanchard.com/blanchard-leaderchat/

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!